Treceți la conținutul principal

PROIECTAREA ȘI REALIZAREA UNUI MODUL DE E_LEARNING ÎN DOMENIUL SECURITĂȚII ȘI SĂNĂTĂȚII ÎN MUNCĂ-II

Realizarea prototipului

Odată proiectată structura cadru , aceasta trebuie încărcată cu conținut. Se recomandă echilibrarea corespunzătoare a părților teoretice cu exemple și studii de caz. De asemenea, se recomandă limitarea numărului de ecrane/modul la un maxim de 30...40 de ecrane. În cazul în care există conținut de volum foarte mare , este adecvată ”spargerea” acestuia în mai multe module, între module fiind recomandat ca utilizatorul să întreprindă activități (încărcare/descărcare, comutare) care să-l scoată din rutină. Este de asemenea indicat ca să se alterneze modulele de predare cu teste parțiale- astfel încât utilizatorul să fie ținut în priză.
Față de sistemele de e-learning dedicate învățământului superior, de exemplu, gradul de dificultate al testării trebuie să fie rezonabil, nu însă foarte scăzut pentru că atunci utilizatorul nu mai are încredere în seriozitatea sistemului.

Există diverse posibilități de salvare a unor astfel de materiale. În continuare se dă ca exemplu salvarea  sub formă video, dintr-un material realizat în PowerPoint.
Alte posibilități de a salva modulele realizate sunt de obicei în format HTML sau în format direct executabil.
Pentru sisteme care rulează cu LMS (Learning Management System- evidența studenților) există formate specifice, cum ar fi de exemplu SCORM 2.0.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

IDENTIFICAREA ȘI ANALIZA CAUZELOR RĂDĂCINĂ -1

Analiza cauzelor rădăcină este o metodă extrem de folosită de către managementul de performanță  din firmele dezvoltate. Metoda este considerată ca o metodă primară- care trebuie utilizată în primele faze ale analizei specifice procesului managerial. Ne propunem să prezentăm o metodă de analiză a cauzelor rădăcină care să poată fi aplicată atât pentru managementul calității cât și pentru managementul securității – ținând seama de faptul că în cea mai mare parte, cauzele rădăcină ale problemelor de calitate și problemelor de securitate și sănătate sunt comune. Figura 1 prezintă modul  global de analiză pentru cauzele rădăcină Din figură se poate observa că avem 2 procese distincte: ·         -un proces de identificare- care va fi realizat pe baza metodei cunoscute și ca 5 W ( 5 Why); ·         -un proces de analiză; procesul de analiză urmărește: o   stabilirea cauzelor specifice managementului calității și managementului de SSM; o   ierarhizarea cauzelor identificate;

Figura 1  Structurare…

DEVELOPING SAFETY ASSESSMENT SYSTEMS USING EXPERT SYSTEM SHELLS-1

Acknowledgements: The author wants to thank XpertRule Software LTD and mr. Tim Sell for being able to try Decision Author- the main software in which this prototype shall be built.
GENERAL ASPECTS Safety domain of research is by excellence a domain based on expertise. Textbooks and theoretical knowledge are good but the safety expert which inspects three times a day a certain part of an enterprise is the ultimate safety dealer here. A lot of expertise is transformed into lessons learned- that are used for training and improvement of existing safety attitudes. On the other part, this expertise could be also valued in order to build optimal and effective safety assessment systems. An expert system is software that emulates the decision-making ability of a human expert. In our case- the expert part should interrogate the specific employees regarding safety aspects of an enterprise. The next figure illustrates how a safety expert, with the necessary knowledge into the problem could impr…

VULNERABILITY METRICS AND KPI

KPI definitionA key performance indicator(KPI) is a measure of performance, commonly used to help an organization defineand evaluate how successful it is, typically in terms of making progress towards its long-term organizational goals.
–KPIs provide business-level context to security-generated data –KPIs answer the “so what?” question –Each additional KPI indicates a step forward in program maturity –None of these KPIs draw strictly from security data
COBITControl Objectives for Information and Related Technology (COBIT) is a framework created by ISACA for information technology (IT) management and IT governance. It is a supporting toolset that allows managers to bridge the gap between control requirements, technical issues and business risks. COBIT was first released in 1996; the current version, COBIT 5, was published in 2012. Its mission is “to research, develop, publish and promote an authoritative, up-to-date, international set of generally accepted information technology control obj…