Treceți la conținutul principal

Anunț important- S2S (Safety to Safety) (încă) disponibil !

Îmi revine  plăcerea de a introduce cititorii acestui blog într-un proiect desfășurat între 2003 și 2006 și denumit S2S -Safety to Safety. INCDPM a fost unul din participanții activi în acest proiect, fiind remarcat atât de coordonatorul științific din partea UE- dl. dr. Georgios Katalagarianakis cât și de colegii cu care a colaborat la proiect- o relație foarte strânsă fiind stabilită cu coordonatoarea proiectului, prof. dr. ing. Rosa Nomen, vice-rector la IQS Sarria- Barcelona. Pentru că din ce în ce mai multă lume discută despre drepturile de autor- sau IPR (Intelectual Property Rights)- în parte din dorința de cât mai mult profit- trebuie să precizăm că materialele dezvoltate în cadrul acestei rețele de excelență- finanțate din fonduri Europene- sunt cu acces liber- lucru pe care ar trebui să-l facă toate proiectele finanțate pe plan național sau internațional- asigurându-se astfel un schimb echitabil de cunoaștere.
O perioadă destul de lungă de timp- măsurată în ani- după terminarea proiectului accesul a fost întrerupt. Căutând alte materiale am descoperit cu bucurie revenirea legăturii- http://www.safety-s2s.eu/modules.php?name=s2s_wp4&idpart=2&op=v&idp=888 cât și disponibilitatea unui volum de cunoștințe extrem de mare- nesperat de mare aș spune. Vă invit deci- cu cordialitate- furați-ne ! Folosiți materialele puse la dispoziție și noi- adică autorii lor- vom fi bucuroși. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

IDENTIFICAREA ȘI ANALIZA CAUZELOR RĂDĂCINĂ -1

Analiza cauzelor rădăcină este o metodă extrem de folosită de către managementul de performanță  din firmele dezvoltate. Metoda este considerată ca o metodă primară- care trebuie utilizată în primele faze ale analizei specifice procesului managerial. Ne propunem să prezentăm o metodă de analiză a cauzelor rădăcină care să poată fi aplicată atât pentru managementul calității cât și pentru managementul securității – ținând seama de faptul că în cea mai mare parte, cauzele rădăcină ale problemelor de calitate și problemelor de securitate și sănătate sunt comune. Figura 1 prezintă modul  global de analiză pentru cauzele rădăcină Din figură se poate observa că avem 2 procese distincte: ·         -un proces de identificare- care va fi realizat pe baza metodei cunoscute și ca 5 W ( 5 Why); ·         -un proces de analiză; procesul de analiză urmărește: o   stabilirea cauzelor specifice managementului calității și managementului de SSM; o   ierarhizarea cauzelor identificate;

Figura 1  Structurare…

DEVELOPING SAFETY ASSESSMENT SYSTEMS USING EXPERT SYSTEM SHELLS-1

Acknowledgements: The author wants to thank XpertRule Software LTD and mr. Tim Sell for being able to try Decision Author- the main software in which this prototype shall be built.
GENERAL ASPECTS Safety domain of research is by excellence a domain based on expertise. Textbooks and theoretical knowledge are good but the safety expert which inspects three times a day a certain part of an enterprise is the ultimate safety dealer here. A lot of expertise is transformed into lessons learned- that are used for training and improvement of existing safety attitudes. On the other part, this expertise could be also valued in order to build optimal and effective safety assessment systems. An expert system is software that emulates the decision-making ability of a human expert. In our case- the expert part should interrogate the specific employees regarding safety aspects of an enterprise. The next figure illustrates how a safety expert, with the necessary knowledge into the problem could impr…

VULNERABILITY METRICS AND KPI

KPI definitionA key performance indicator(KPI) is a measure of performance, commonly used to help an organization defineand evaluate how successful it is, typically in terms of making progress towards its long-term organizational goals.
–KPIs provide business-level context to security-generated data –KPIs answer the “so what?” question –Each additional KPI indicates a step forward in program maturity –None of these KPIs draw strictly from security data
COBITControl Objectives for Information and Related Technology (COBIT) is a framework created by ISACA for information technology (IT) management and IT governance. It is a supporting toolset that allows managers to bridge the gap between control requirements, technical issues and business risks. COBIT was first released in 1996; the current version, COBIT 5, was published in 2012. Its mission is “to research, develop, publish and promote an authoritative, up-to-date, international set of generally accepted information technology control obj…